Marea și istoria

  36 de grade, căldură mare, în spatele nostru 1000 de km și iată-ne ajunși în fața hotelului din Mamaia. Am ajuns cu bine, concediul poate să înceapă!
  De doi ani fără doar și poate ne întoarcem aici, este singurul mod prin care ne reîncărcăm bateriile pentru încercările anului următor. Hotelul Aurora Mamaia va fi anul acesta gazda noastră pentru o săptămână.
-  Tu nu cobori din mașină? Ce tot faci? Tot drumul ai stat cu nasul în telefon și ai luat notițe. 
- O secundă, o secundă, tocmai am terminat lista cu obiectivele turistice din Constanța, pe care le vom vizita anul acesta, sper să nu-mi fi scăpat ceva. 
   Urcăm rapid să ne luăm camera în primire. Hotelul  este situat în sudul stațiunii Mamaia ceea ce am considerat noi că este amplasarea perfectă, aproape de plajă și de Constanța și unde mai pui că Luna Park este la doar la câțiva pași distanță?!
Din cele 343 de camere am primit și noi o cameră dublă prevăzută cu un balcon propriu cu o vedere laterală către Marea Neagră.  Înainte să ne rezervăm camera am studiat atent fiecare detaliu,  pentru noi a fost importată dotarea camerei cu aer condiționat și frigider cu congelator, bineînțeles am avut în cameră televizor și internet wireless în tot hotelul.





Am lăsat rapid bagajele în cameră, ne-am


 Ne-am luat costumele de baie și am fugit rapid la distracția de la piscină dar înainte am trecut pe la Cafe-bar Aurora, unde ne-am delectat cu câte o cafea după drumul lung.














  Ne-am așezat pe șezlong și am început să ne facem programul pentru ziua în curs. Ritualul nostru cuprinde mereu plajă, leneveală și vizitare. Ne place să gustăm specialitățile românești și am auzit că sunt de o calitate superioară la restaurantul hotelului, după care ne vom odihni și ne vom delecta cu câte o înghețată servită pe marginea piscinei. Spre seară vom ieși la plimbare  pe malul mării...
-   Ce ai trecut pe lista cu obictive? Cu ce te-ai gândit că deschidem sezonul acesta?
-  Poi prima și prima dată vom vizita ... Cazionul. Hai să îți spun ce mi s-a părut interesant și prima dată când am fost nu am știut, Cazinoul a fost construit în anul 1909 și inaugurat în 1910, mirajul jocurilor de noroc atrăgea oameni bogați de prin lume, aici luxul era acasă. În timpul primului război mondial, Cazinoul a funcționat ca și spital. Îți poți imagina câtă istorie stă ascunsă printre acești pereți?! Dacă ar putea să ne povestească, Doamne câte am afla, zi și noapte aș sta și aș asculta poveștile Cazinoului, păcat că nu putem intra ... mi-ar plăcea să urc scările acelea imense din interior și să îmi imaginez cum ar fi fost o zi din anii 1910 ...
-  Te cred și mie mi-ar plăcea să mă pierd în istorie, dar dacă tot vorbim de istorie, aș vrea să ne oprim și la bustul lui Mihai Eminescu.
- Hai să îți spun ceva interesant, câți ai avut când ai văzut prima dată marea?
- Poi 32, dar ce relevanță are
- Mihai Eminescu a avut și el 32 de ani când la recomandarea medicilor a ajuns pentru prima dată la mare ... ”Să mă lăsați să mor, la marginea mării” și s-a îndrăgostit iremediabil de întinderea nesfârșită a mării...
-  Cred că pentru ziua de azi este destul, dar mâine ca să rămânem tot în asentiment cu noua ta pasiune pentru scris, mi-am notat să vizităm primul dintre monumentele statuare ridicat la Constanța, statuia din bronz a lui Ovidiu, înaltă de 2,6 metri. 
- Uite ne sună prietenii noștri că ar veni și ei, stai să le spun ce am aflat la recepție despre facilitățile pentru copii, deci micul dejun în stil bufet suedez este gratuit că piciul are sub 5 ani, pentru el și cazarea este gratuită, există un loc de joacă cu echipamente securizate pentru siguranța micuților, așadar pot veni și ei. 
Vara aceasta va fi o împletitură a valurilor cu istoria! 














 Acest Articol a fost scris pentru Spring Super Blog 2018!!





Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Tu cum îți alegi mobilierul?

Colțul meu de rai devenit realitate

Aventuri spre necunoscut în ritm cunoscut