Și ... voi unde veți locui?


-  Domnul A, de bună voie și nesilit de nimeni, iei în căsătorie pe domnișoara B?
-  DA!!- se aude tare și răspicat în toată încăperea.
Felicitări, felicitări ...
- Și unde veți locui? Vine ca un duș rece prima întrebare la nici 3 minute după ce ne-am unit și noi destinele. Cum adică unde vom locui, poi ...ă, ă ne construim o casă! scald eu repede situația
- Știți deja cu cine veți colabora?- ne întreabă dragul nostru invitat.
      - Colaborăm? Nu colaborăm, noi ne construim o casă, ce să colaborăm.
      - Ahaaa, se aude și un zâmbet plin de mirare apare buzele invitatului nostru, poi voi nu știți văd cum merg lucrurile acestea, dar aveți un imens noroc că azi mă aflu aici. Uite, cartea mea de vizită, sunați-mă când vă gândiți că a sosit momentul potrivit și am să vă spun exact cum stau lucrurile când vine vorba despre construcții. Trebuie să știți că obținerea avizelor de construire necesită de cele mai multe ori întocmirea unor documentații sau pregătirea unor documente specifice, iar termenul vă va presa pentru certificatul de urbanism, dar aceste detalii vi le spun când mă veți suna.
     -Aha, da da, cu siguranță te vom suna.
Îi mulțumim noi rapid și siguri fiind că nu-l vom vedea prea curând, aruncăm în grabă cartea de vizită în torpedoul mașinii și hai la biserică, că doar azi punem temeliile cele mai importante ale casei noastre.
     Trec câteva luni bune de la marele eveniment, când ne apucăm de adunat hârtiile oficiale pentru obținerea avizelor de construire, citisem noi pe internet niște pași și uite-ne la biroul de urbanistică a primăriei.
   Doamna de la ghișeu ne întreabă într-o limbă total străină pentru noi :
- Documentație Tehnică pentru Autorizația de Construire sau cum se spunea înaintea noilor modificări legislative, Proiect Autorizație de Construire aveți?
-Văd că nu prea mă înțelegeți, aveți la dvs proiectul de arhitectură întocmit de către un arhitect cu drept de semnătură?
-  Nu...
-  Proiect de rezistență întocmit de un inginer constructor?
-  Ăăă ...  nuuuu
-  Atunci despre proiectul de instalații întocmit de ingineri de instalații nici nu vă mai întreb, ne spune pe un ton puțintel ironic doamna.
  -Doamnă scumpă, eu am un teren, vreau doar o casă și am nevoie de o hârtie prin care vă dați acordul, e atât de simplu, toată familia e cu studii de ingineri așa că va fi floare la ureche construcția.
  -Vă cred, dar din păcate nu putem construi case doar așa simplu. Pentru a vă putea apuca de construcția unui imobil aveți nevoie de  întocmirea unui proiect tehnic  iar pentru aceasta ne întoarcem din nou la ce vi-am spus înainte : arhitectură, rezistență și instalații.
   Ieșim nervoși și indignați, ne făcuserăm atât de frumos planurile, însă nu este atât de simplu pe cum ne-am gândit noi, of, iar ne-am luat după filme, și birocrația și-a spus cuvântul. Credeam că intrăm pe ușă și ieșim cu toată documentația.
Soțul își caută nervos o brichetă în torpedou când deodată ridică privirea plină de speranță. -Uite salvarea noastră, cum am uitat de el?
-Hai să-l sunăm..
   A doua zi  stăm la masă cu invitatul nostru care nu ne-a întrebat „pe când primul copil” ci
unde veți locui, acum înțelegem de ce.
Face parte din echipa aia care te ajută să-ți îndeplinești visul fără a avea bătăi de cap și drumuri inutile.
   Este unul dinspre specialiștii AIA Proiect care te ajută la obținerea de avize și acorduri necesare autorizații construcției, cu o experiență de peste 10 ani,  AIA Proiect oferă suport pe toată perioada pre- și post-execuție.
      Am fost informați încă în prima parte a discuției despre suma de care vom avea nevoie, despre demersurile și autorizațiile care sunt necesare realizării  visului nostru. 
Ne-au fost prezentați constructorii cei mai corecți cu experiență și de bună calitate, precum și care sunt cei mai serioși furnizori și care sunt cele mai convenabile prețuri.
   Trebuia să ne alegem un proiect de casă, că doar trebuie să recunoaștem, ne construim o casă pentru următorii 30-40 de ani, chiar dacă cu siguranță în timp vom aduce unele îmbunătățiri. Am aflat că sunt proiecte de casă tip și proiecte de casă personalizate.
După ce ne-am ales proiectul am fost asigurați că vom primi cu siguranță autorizația de construcție.
    Proiectul ales și primit include arhitectura, structura și instalațiile, am fost asigurați că vom primi consiliere pe toată durata execuției.
    Proiectantul nostru a fost atent la fiecare detaliu, ne- a întrebat cu lux de amănunte cum ne-a imaginat noi casa noastră, ce anume am vrea să aibă încât să fie perfectă pentru noi. Ne-a întrebat care este bugetul nostru pe care-l destinăm acestui proiect.
   Ne- a arătat portofoliul lor cu toate tipurile de proiecte, asigurându-ne că le putem combina, vă spun sincer că mi-am ales proiectul inspirată fiind de 3 alte proiecte, de la un proiect am împrumutat baia, de la alt proiect m-a inspirat bucătăria, iar livingul a fost pe placul meu din proiectul nr. 3.


   Vă mărturisesc sincer, nu credeam că este un lucru atât de complex. Îmi închipuiam că merg la primărie  îmi dă un mare Da, soțul, socrul și unchiul toți ingineri de profesie vor desena ce ne dorim, după care niște cărămizi, bolțari, ciment, nisip, pietriș, geamuri, uși, instalații, gard și gata. Ei na!
 Nu e chiar așa iar dacă stau să judec la rece, înțeleg de ce. Casa este o joacă! Nu este un lucru care dacă cumva nu iese cum trebuie o luăm de la capăt, necesită foarte multă atenție și seriozitate.
De construcția ei depinde viața și viitorul nostru. Toate aceste documente sunt bine gândite, toate autorizațiile și acordurile își au sensul bine stabilit. Toate aceste mici elemente, legate, unite puse cap la ca dau ceea ce pe noi ne va mulțumi o viață-ntreagă.
O casă cu acte în regulă, cu o arhitectură stabilă, cu structuri bine gândite și instalații solide.
   Să îi lăsăm pe cei care se pricep să facă tot posibilul pentru noi, pentru a ne ști în siguranță familia.




Articol scris pentru Spring SuperBlog 2018 !

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Tu cum îți alegi mobilierul?

Colțul meu de rai devenit realitate

Aventuri spre necunoscut în ritm cunoscut