Casa mea, regatul meu !

    ........  Din 1984  .....

  Sunt crescută la oraş, cu bunici la oraş, în ambele cazuri, într-un bloc cu 4 etaje, cu orientare spre un alt bloc cu 4 etaje, "curtea" era formată dintr-un şir nesfârşit de garaje "viu" colorate ( a se citi gri şi maro). Nici o urmă de iarbă verde, nici o pată din natură. Noroc cu cuibul de barză! Că în rest nu îţi dădeai seama de anotimpuri la cât de sumbru era totul. Ei în tot acest morman de betoane, exact în aria noastră vizuală era o casă. Părea un regat, deşi era o casă simplă, mică, cu o curte mai mult decât modestă. Cu multă admiraţie îi urmăream pe locuitorii acelui palat, de 1 Mai, de sărbătorile Pascale, cum stăteau în curtea casei, la soare, la aer curat, chiar dacă nici acolo nu era multă natură, dar era la curte. Apartamentul nostru era perfect în ochii mei de copil. Blocul era amplasat într-un cartier care avea toate facilităţile de care aveam nevoie, piaţă, şcoală, grădiniţă, staţie de tramvai toate în imediata apropiere. Era perfect! pe vremea aceea când ai mei lucrând în două schimburi, fără a-şi permite o maşină, aveau toate necesare aproape. Apartamentul avea 49 mp, aveam camera mea separat de părinţii mei, baie, bucătărie, hol şi balcon. Balconul l-au păstrat ai mei, în mod tradiţional, nu şi-au amenajat bucătărie, aşa că era singura noastra sursă de aer "curat", unde puteam ieşi. Deşi vecinii îi considerau un pic ciudaţi  pentru că era acel moment din istorie, când toţi îşi zideau balcoanele şi le îngrădeau cu "termopan", ai mei au preferat să lase spaţiul deschis.
  Stăteam în balcon, repetând intens, eu voi sta la casă, eu voi sta la casă......

......În urmă cu 8 ani .....

Ei bine, iată-mă la casă. Este într-o comună la doar12 km de oraş, nu este între betoane, este la casă, are curte, este verdeaţă în jur, este spaţiu, dar parcă încă ne lipseşte ceva....
- Ce vrei să spui cu asta? - îmi întrerupe soţul şirul de idei.
- Poi, nu ştiu tu cum vezi viitorul, dar eu îmi doresc să-l văd prin nişte geamuri uriaşe în living, imense, adică mai bine zis, întreg livingul să aibă "pereţi de sticlă". Casa noastră actuală este aplasată în mijlocul curţii, deci ne-am permite acest model de living. Din living îmi imaginez o ieşire direct pe o pajişte verde, verde, verde şi cu o alee care de ambele părţi să aibă tufe de levănţică. Aleea să ducă până la un foişor  care să fie amenajat,  unde să-ţi arăţi tu calităţile de bucătar.
  În curte mi-ar plăcea tare mult să avem o piscină, mică şi cochetă, şezlongurile sunt deja aranjate la loc de cinste. În cealaltă parte a casei îmi doresc o terasă mică, unde să ne amenajăm un mic loc de recreere, o oază de linişte. Grădina cu flori ar rămâne aşa cum este, cu mici excepţii, aş mai pune nişte ornamente şi un nuc! Neaparat trebuie să plantăm un nuc!

     Casa aş vrea să fie un pic mai spaţioasă decât este în prezent. Mă gândeam să mai adăugăm o baie, una pentru noi doi cu o vană mare, un bideu, un vas de toaletă, două chiuvete, să nu mai avem motiv de întârziere şi o baie pentru musafiri, mai simplă cu o chiuvetă, un bideu şi un vas de toaletă.
     Îmi doresc o bucătărie mult mai mare, care să nu fie împreună cu livingul, ci un pic mai izolat. Cu un geam rotund spre curte, pe pervaz să îmi pot înşira mirodeniile, iar în loc de uşa să punem nişte panouri de sticlă glisante. Aş mai adăuga un loc de luat masa undeva între living şi bucătărie, unde să amplasăm o masă mare cu 12 scaune, în living să avem doar un televizor şi un colţar comod. Spaţiul acesta mi-l doresc cu vedere spre terasă! Musai, neaparat!
     În rest pe lângă cele două camere pe care le avem, mi-aş mai dori o cameră magică! Magia camerei ar fi, că o dată intrat acolo, să ne pierdem măcar pentru câteva ore în lumea noastră. Să fie camera în care în momentul în care intrăm, sufletul nostru să ştie că este acasă, aici tu ai putea citi în linişte, ţi-ai putea asculta muzica preferată, eu aş putea aprofunda cărţile pasiunii mele şi aş putea scrie pe blog. Nu îţi surâde ideea?
- Sună interesant, dar ştii că sunt schimbări destul de majore. Ştiu, tocmai de aceea am început să mă documentez cu privire la costuri şi tot ce ar însemna această mică modificare. Când ajunge omul în situaţia noastră, că nu prea ştie cum să-nceapă, de ce buget va avea nevoie până la final, când nu ştie exact care sunt demersurile şi autorizaţiile de care va avea nevoie, unde găseşte constructori de bună calitate cu experienţă, furnizori serioşi cel mai indicat este să ia legătura cu cei de la AIA Proiect.

    Echipa AIA Proiect urmăreşte în primul rând să devină o companie de excelenţă considerând serviciile pe care le prestează în favoarea partenerilor, clienţilor şi colegilor săi. La secţiunea proiecte case, cei de la AIA Proiect, pun la dispoziţie o gamă largă de proiecte care satisfac orice buget. După analiza amănunţită a site-ului, ne-am decis că pentru noi ar fi ideal un proiect de casă personalizat, ştiind deja ce ne-am dori, bineînţeles ţinând cont de sfaturile şi sugestiile de specialitate, dar au şi proiecte de casă tip. Primul pas cu siguranţă va fi o întâlnire cu un evaluator ANEVAR, acesta va efectua  un proces de evaluare imobiliară pentru a formula o concluzie bine documentată, credibilă privind valoarea proprietăţii noastre, iar la finalul procedurii ne va emite un document oficial demunit raport de evaluare.
- Noroc cu tine, draga mea, toate le-ai pregătit frumos.
- Ce spui? Vom privi viitorul prin geamul imens ai unui living?

Acest articol a fost scris pentru SuperBlog2017!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Tu cum îți alegi mobilierul?

Colțul meu de rai devenit realitate

Aventuri spre necunoscut în ritm cunoscut